Saturday 16 January 2016

~Wrong Way but Nice View~hiking bukit salib

Assalammualaikum..

Sabtu petang ini, aku dan 3 orang rakanku telah pergi hiking lagi..kali ni kami hiking kat bukit botak..yeahhh akhirnya my dream come true (mahu tengok sunset dari situ)..Tapi ramai juga  yang kata tempat tu tempat pembuang jin dari UITM..tak tahu lah fakta or auta..yang penting aku mesti hiking bukit tu jg..:)

kami bergerak dari Indah permai jam 4.45pm ke ILP sepanggar..bukit ini terletak di belakang ILP. Nasib kami amat baik terjumpa students yang memang mahu hiking bukit tu jg. So kami pun ikutlah laluan mereka. Sekelip mata ja mereka hilang dari pandangan kami. Biasalah budak lelaki kan..heee..Kami pun meneruskan pendakian kami..

wefie dulu b4 memulakan hiking






cantikannnnn...bukit yang penuh lalang

ini perempuan macam mahu jalan pergi 1b

i'am freeee

Sehingga sini kami masih belum perasaan kami sebenarnya telah ikut laluan yang terlalu jauh and adventure kalau hendak meneruskan pendakian  ke bukit botak. Sehinggalah kami sampai di satu kawasan lapang yang ada tanda salib besar. Rupanya kami hiking bukit salib. Bukit botak masih jauh lagi di depan.

itu sanaa bukit botak....huhu

Disebabkan masa tidak mengizinkan dan mahu masuk maghrib, kami pun menghentikan pendakian setakat bukit salib saja. Rupanya student tadi tu ikut laluan yang lagi jauh dan challenge . Sepatutnya dia ada laluan yang lagi pendek dari tapak pembinaan sebelum Taman Jaya Diri. Okey take note for the next hiking..heee


Next time kami akan hiking bukit botak yang sebenar. Apapun bukit ini pun cantik juga. Tak adventure seperti bukit perahu dan tak memboringkan seperti bukit padang.  Wrong way but nice view..






wrong way but nice view..


Sebelum sampai bukit salib kami ada lalu satu bukit lagi yang penuh dengan lalang. Tak tahulah apa nama bukit tu. Itulah laluan kami banyak betul lalang..haha..Hiking kali ini pun awesome juga..hoho..Next time boleh datang sini lagi...

#LuvFromHeaven
#LuvFromPalopo
#HikingStory









No comments:

Post a Comment