Thursday 14 January 2016

~Crazy Dentist~

Assalammulaikum

Hari ini aku mahu share cerita pasal kes cabut gigi 3 hari yang lepas...aku bersama 2 rakanku telah pergi buat pemeriksaan gigi. Seperti biasalah klau govt punya klinik memang lah murah tpi tunggu lah sampai 3-4 jam..haha..itu baru bab menunggu blm bab servisnya lagi..klau mahu yg terbaik pergi klinik swasta ja...hoho

Hampir 3 jam lebih kami menunggu, baru no. kami di panggil..sabar ja lah..rasanya kali terakhir aku cabut gigi waktu sekolah rendah..tak ingat sudah  rasa sakitnya macam mana..kali ini doktor tanya sama ada aku mahu cabut gigi sekarang..aku tanpa banyak fikir terus setuju ja..

Punya ganas doktor yang cabut gigiku ini..macam gila ja dia kerjakan gigiku..stress betul dia sebab susah gigiku mahu tercabut..sampai bengkak and luka bibir ku baaaa..kurang asam punya doktor..dia ingat aku ni patung ka..huhuhu...beginilah kalau klinik govt punya servis..SABAR...

lepas ja ubat bius hilang baru ku rasa azab lepas kena cabut gigi..semalaman aku tak dapat tidur,gusi bengkak, bibir bengkak,suhu badan panas sejuk, kepala sakit teramat sangat n badan pun sakit teramat sangat..menyesalnya aku cabut gigi kat UTC ni..So aku nasihatkan kalau nak cabut gigi cari lah dentist yang terbaik..tak apalah bayar lebih untuk diri sendiri juga kan..

keesokan harinya, aku sudah demam, badan betul2 tidak bermaya..tidak pernah ku rasa sakit sebegini rupa.. apapun kena turun kerja juga sebab hari tersebut ada meeting pentng. Paling lawak bolehnya aku sleep time meeting..betul2 kurang sopan..hahaha..

Lepas meeting, aku terus cari farmasi. Malangnya farmasi tutup dan keretaku kena saman sebab lupa letak kupon gores parking..huhuhu..nangis tak berlagu la jawabnya..tak apalah anggap ja lah ujian Allah..SABAR..

Akhirnya jumpa farmasi juga..ubat dari farmasi ini betul2 terbaik.. Lepas ja aku minum ubat tu aku tertidur 2 jam..bangun tidur, sakit gigi,kepala n badan ku telah hilang.. Alhamdulillah, terima kasih ya Allah..

Betul2 aku trauma mau jumpa dentist lagi lepas ni..betapa seksanya cabut gigi...huhuhu..

#LuvFromHeaven
#LuvFromPalopo

No comments:

Post a Comment