Tuesday 29 December 2015

~paragliding~

Assalammualaikum..

Hi worlds...Alhamdulillah masih diberi nafas lagi pada hari ini..dunia ini hanya sementara maka gunakan lah sebaik-baiknya untuk menempuh dunia yang sebenar kelak..banyakkan beramal.~takzkirah dulu~;-)

Teringat memory waktu buat aktiviti paragliding..ok saya nak kongsi pasal benda ni kat korang..best sangat..tak rugi join..Kos around RM180-200 tidak termasuk kos pengangkutan or makan.

~Throwback~
Pada pertengahan November tahun ini, saya telah join aktiviti paragliding di Lohan Valley Ranau. Tempat tu memang awesome sangat.. Dalam Sabah memang banyak tempat-tempat yang indah+menarik dan sini adalah salah satu daripadanya..nanti u alls tengok foto ia.

Nak pergi tempat ni mudah saja. berhampiran dengan kompleks sukan ranau cuma naik bukit dan mesti guna kenderaan 4wd baru dapat naik atas..Untuk orang luar sabah yang berminat pergi ke tempat ni kenalah berhubung terus dengan penganjur paragliding sabah. Actually, ada dua tempat boleh buat paragliding samada di lohan valley ranau or bukit kokol kota kinabalu. Kalau  nak mencabar kat bukit kokol lah. Bagi kami yang tak pro maka kat ranau ja la...selamatttt....haha

kami bergerak dari Kota Kinabalu tepat jam8 pagi dan tiba di site paragliding dalam sekitar jam11 pagi..sepatutnya boleh sampai awal disebabkan kasut saya tertinggal terpaksa putar balik..and then saya pun kena lah belanja breakfast untuk menyenangkan hati kawan2 saya pada masa itu..nasib naik baru di area tuaran...haha..

ok lah tak tahu nak tulis apa lagi.. cuma tempat ini betul-betul AWESOME....

Sebelum terbang gambar ramai-ramai dulu..:-)

kat sini pun boleh buat camping..

nasib baik siap juga tempat tidur kami bertiga..hoho

malam berbeque bersama tandem paragliding

                            suasana pagi di lohan valley..sejuk gilarr, tapi tak tahulah                                          napa dua guy tu tahan pakai short pant ja.haha


before sunrise..jadi model dulu di atas awan...haha

abaikan manusia dalam gambar...just lihat tu view...cantikkannn...

before sunrise

sunrise dah nak muncul...So beautiful ..

SUBHANALLAH!! indahnya ciptaan Allah swt...

lompat..jangan tak lompat...

yeahhhh...finally we are great one..Luv from lohan valley..

yeahh..gred sudah..lepas ni boleh jadi tandem paragliding..yuhuuu




No comments:

Post a Comment